DEL 1

Jag har funderat länge på att skriva en bok, och under tiden datorn har varit på lagning har jag suttit och funderat på hur jag ska börja? Vad den ska handla om osv? Så låg jag en natt och började läsa upp mitt liv för mig själv som att de bore en bok, och de som jag tänkte på då var super bra. Här ska ni kunna läsa del 1 av de jag tänkte skriva.
Det var en varm sommardag 1989 den 29 juni som jag föddes på norrköpings lasarett. Mamma och pappa hade länge tänkt på att jag skulle heta Ellinor, men så blev de inte utan jag fick namnet Anna Emelie. Vid 6 veckors kontrollen på BVC kunde dom konstatera att mitt huvud växte för fort, jag hade så kallad "Vattenskalle" jag fick då snabbt operera mig och fick en shunt i huvudet, som jag kommer att få bära hela mitt liv. Dom kunde också konstatera att jag bara hade ett friskt öga, jag hade ett ärr på gula fläcken, de som gör att vi ser?
Åren går och när jag var 3 år så skildes mina föräldrar. Det tog inte lång tid innan mamma träffade en ny, som idag är min plast pappa. När jag var ca 5 år kom min lillasyster, och jag kände mig rätt utanför eftersom att hon var så liten och hon hamnade mest i fokus.
År 1997 flyttar vi upp till stockholm för att min plastpappa fick ett bättre jobb där. Jag får börja en helt ny skola med helt nya kompisar. Det tog inte lång tid innan jag börjar bli mobbad. Jag var väldigt tidig i min pubertet. Jag fick bröst när jag var ca 7 år och därefter hår under armarna och på muffen. Alla tjejerna i klassen kollade ganska snett på mig när vi duschade efter gympan.
Vinterlovet i 3an var vi ute och åkte mycket skridskor på gården där jag bodde. När jag kom hem en eftermiddag frågar mamma mig om jag kan gå med ett brev till henne till brevlådan som inte låg så långt bort, och under tiden jag går där så känner jag hur förbannat ont i magen jag får. När jag kommer hem sätter jag mig på toaletten och upptäcker då att jag har blod i mina trosor, jag hade fått min första mens.
Jag var bara 9 år och kunde liksom redan bli med barn? Man ska ju ändå liksom ha mens i 50 år och jag ska mens i 59 år typ, de suger rätt hårt.
Vi börjar 4an då vi börjar vårterminen kommer de en ny tjej till vår klass som heter Sandra. Som skulle förbli min absolut bästa vän igenom livet. Vi tog snabbt över klassen och blev dom "bitchiga" brudarna som ingen i klassen såg upp till. Medan Sandra var den som klarade av skolan utan problem var jag den som inte fattade ett skit av vad läraren sa.
Ni kommer att kunna följa del 2 imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0